divendres, 24 d’agost del 2012

COCA DE FULL AMB TOMAQUETS, ANXOVES, OLIVES I FARIGOLA




1 làmina de pasta de full
3 o 4 tomàquets madurs
1 llauna d'anxoves amb oli d'oliva
unes olives farcides per guarnir
sal, farigola, oli i vinagre balsàmic

-Estendre la pasta de full sobre el mateix paper que l'embolcalla

-Marcar amb un ganivet afilat un marc a uns 2-3 cm de la vora i amb una forquilla punxar l'interior d'aquest marc.

-Rentar els tomàquets i tallar-los a rodanxes i omplir el quadrant, salar lleugerament ( pensar que duu anxoves i solen ser fortes de sal)

-Posar-hi les anxoves i amanir-ho amb el mateix oli de la llauna i amb el vinagre de balsàmic i guarniu amb les olives.

-Podeu pintar el marc de full amb un rovell d'ou.

-Posar una mica de farigola per d'amunt i al forn pre-escalfat a 180º - 200º uns 20 min aproximadament, (segons forn), o fins a veure-la daurada i cuita.

-Un cop fora, torneu a amanir amb oli cru i amb una mica mes de farigola.

Ja es a punt per menjar.

Que vagi de gust  ! !

CARBASSONS FARCITS DE GAMBES I RAP





60 gr de gambes pelades
70 gr de rap
70gr de ceba ratllada o tallada petita
1 gra d'all 
2 cullerades tomaquet fregit
una cullerada farina
llet
brou de preix ( si en teniu, jo aquest cop no en tenia ni una gota)
mantega 
formatge emmental
sal, pebre
3 troncs de carbassó


Netejar el carbassó o carbassons, i prepareu-los per fer-los farcits, 
Posar-los a coure en aigua i sal uns minuts. Quan siguin lleugerament tous, trèieu-los del foc i deixeu-los refredar fora del aigua.

Reservar 3 gambe per decorar.

Passar les gambes i el rap tot tallat petit per la paella amb el gra d'all trinxat. Apartar del foc i coure a la mateixa paella la ceba, afegir oli si cal, i deixar que s'estovi, aleshores tornar a afegir les gambes i el rap i deixar que cogui junt uns min posar.hi lla cullerada de tomàquet fregit i remenar. Afegir la cullerada de farina i deixar que es dauri una mica, sense deixar que es cremi. Afegir meitat brou de peix, meitat llet i  quedarà com el principi d'una beixamel, no deixar de remenar fins que espesseixi. Al mateix moment posar-hi el pebre i provar de sal i afegir-ne si cal

Deixar refredar una mica i omplir els carbassons, tapeu-los amb la gamba reservada i empolsineu-los de formatge, poseu un tros de mantega al damunt i al forn a gratinar.

Bon apetit  !

dissabte, 31 de març del 2012

MADALENES DE POMA I CANYELLA




Ingredients
125gr oli de blat de moro
200gr sucre morè
2 ous
esència de vainilla
200gr compota de poma
1 cullereta canyella amb pols
300gr farina amb llevat incorporat
180ml llet
1/2 cullereta bicarbonat
Procediment
Batre l'oli de blat de moro i el sucre morè.
 Afegir els ous d'un en un, no deixant de barrejar.
Afegir la vainilla i la llet.
Tamisar la farina amb la canyella i incorporar-ho a la preparació anterior junt amb el bicarbonat i  intercalant cullerades de compota de poma fins que tot estigui ben integrat.
Omplir els motlles i coure a 180ºC durant 30 min.
Treure del forn i deixar refredar.



Us deixo una recepta de magdalenes de compota de poma que he fet recentment i surten força bones amb diferentes presentacions.
Espero que us agradin.





Ja toca, no ??


Un dia o altre tinc que començar aquest blog i perquè no avui ??
Espero omplir-lo de consells i receptes que us agradin i us siguin útils.
Així doncs, sigueu benvinguts al meu racó culinari.