dimarts, 14 de gener del 2014

DEVIL'S FOOD CAKE AMB CREMA DE MADUIXA I GANAXÉ DE XOCOLATA

Deliciós pastís amb un gust intens de xocolata, d'una textura molt suau. 


Devills Food Cake

Ingredients

82 gr   cacau

1 1/2 tassa aigua bullin o llet calenta

4 ous grossos

1 cds vainilla

350 gr farina de rebosteria tamisada

450 gr sucre

5 gr bicarbonat

7 gr sal

340 gr mantega tova

Preescalfar el forn a 175ºC
En un bol mitjà batre el cacau amb l’aigua bullin que sigui llis. Deixar refredar a temperatura ambient.
En un bol mitjà batre lleugerament els ous, 1/4 de tassa de la mescla del cacau i la vainilla.
En un bol gran posar-hi els ingredients sòlids i remoure a velocitat baixa 30 seg. Afegir la mantega i la resta de cacau. Seguir baten a poc a poc fins que els sòlids estiguin ben empapats. augmentar a velocitat mitjana durant 1 1/2 min, per airejar i desenvolupar l’estructura del bescuit. Recollir la massa de les parets.
Afegir la mescla d’ous i xocolata en tres vegades, batre 20 seg després de cada incorporació i reforçar l’estructura. Recollir la massa de les parets.
Repartir la massa en tres motlles, degudament preparats, de 20 a 24 cm de diàmetre. Coure al forn entre 20-30 min o fins que al punxar-los amb una agulla, aquesta ha de sortir neta.



Crema de maduixa
3 sobre de "Delicia Feresa" de Dr. Oetker
450 ml llet freda
450 ml nata per muntar
3 cds melmelada o 50 gr de maduixes fresques o congelades triturades

Ajuntar-ho tot i muntar-ho amb una batedora elèctrica a alta velocitat durant 3 min o mes si cal.


Ganaxé de xocolata

200 gr xocolata de cobertura
200 gr nata per muntar
20 gr mantega

Fondre la xocolata amb la mantega, deixar refredar i afegir-hi la nata, remoure a mà amb una batedora manual.

Sols queda muntar el pastís, el cobrim amb la crema de maduixa i el posem al congelador per a què prengui consistència i quan ho hagi fet (no cal congelar-lo!!!) tirem la ganaxé (que la mantindrem tèbia) per sobre del pastís.

Bon profit !

dissabte, 30 de novembre del 2013

FABIOLA

1 paquet de galetes rectangulars
100 ml de llet
conyac

100gr de mantega toba
2 cs de sucre glas
2cs de coco ratllat

1 rajola de xocolata fondant
1cs de llet
2cs de mantega



  • batre la mantega i el sucre glas fins que quedi esponjós i incorporar-hi el coco integrant-lo molt bé a la mescla. 
  • Posar en un plat de sopa, la llet i el conyac ben barrejats.
 A partir d'aquest punt hem d'anar depressa per a que no s'ens estovin massa les galetes.

  • Sucar una galeta pel costat de les lletres i untar-la amb la mescla de mantega i coco i posar-ne un altre de sucada fen-ne un sanditx, continuar fins que tinguem una barra de galetes d'una mida que ens agradi. Si ens sobra mantega amb coco cobrir les escletxes que quedin entre les galetes.
  • Deixar endurir al congelador.
  • Mentres preparem la covertura de xocolata. Fem fondre la xocolata al bany-maria amb la llet i la mantega, mantenim tevi.
  • Treiem la barra de galetes i la cobrim amb la covertura de xocolata.
  • Decorem amb perles de xocolata, coco ratllar, virutes de xoco.... 
  • Servim tallan les raciona en diagonal.



Bon profit ! 

dimarts, 19 de novembre del 2013


TARTALETA de PLATAN-XOCO-ATMETLLES (o tartaleta de la Lou)



  • pasta brisa
  • 200ml crema de llet
  • 200g xocolata fondant
  • 2 cs  atmetlla molta
  • 1 ou
  • 2 plàtans
  • 1 cs sucre
  • 2 cs llet
  • 1 cs mantega  

1. Escalfar el forn a 220ºC. Fondre la xocolata al bany maria i afegir-hi la llet i la mantega, reservar.
2. Forrar un motlle per a tartaletes, amb la pasta brisa sense treure el paper que l'acompanya (es pot treure si el motlle és desmuntable i el tenim ben engreixat i enfarinat). Punxar la pasta amb una forquilla. Napar el fons de la tartaleta amb la xocolata fosa.
3. Treure la pell als plàtans i tallar a rodanxes. Cobrir la xocolata.
4. Batre l'ou, la crema de llet, el sucre i les ametlles en un bol. Posar-ho a sobre la preparació dels plàtans.
5. Fer coure al forn durant 20 min. Deixar refredar i posar la tartaleta a la nevera al voltant de 30 min.


dimarts, 6 de novembre del 2012


PASTÍS MOUSSE DE CASTANYES I XOCOLATA  AMB MARRONS GLACÉS
Ingredients per a un pastís quadrat de 20 cm:
Biscuit Joconde:

20 g de mantega
20 g de farina
25 g d'ametlles mòltes
20 g de praliné
200 g de sucre glaç
2 ous
2 clares d'ou
10 g de sucre

Preparar el pa de pessic Joconde o genoise:

Barrejar les ametlles mòltes, praliné i el sucre glaç tamisat. Resguardar.
Batre els ous 5 minuts amb batedora elèctrica.
Fondre la mantega, afegir gradualment al bol on hem batut els ous. Afegiu-hi la farina a poc a poc i amb moviments envolvents.
Muntar les clares d'ou a punt de neu, afegir-hi el sucre a poc a poc quan estiguin lleugerament fermes 
Ajuntar les dues preparacions de forma suau i amb moviments envolvents un altre cop, es per a que no s'enfonsin les clares.
Prepara un motlle quadrat de 20 cm.
Abocar-hi la barreja.
Enfornar a 180 º durant 20 minuts.
desemmotllar el pa de pessic i deixar refredar sobre una reixeta.


Mousse de xocolata:

100 g de xocolata negra
20 cl de nata líquida per muntar
25 g de praliné
2 fulles de gelatina
10 g de sucre
6 castanyes


Preparació de la mousse de xocolata:

Posar la gelatina en un bol gran amb aigua freda.
Fondre la xocolata al bany maria, afegir la mantega, barrejar bé.
Afegiu-hi la gelatina estovada i ben escorreguda i el praliné.
Munteu la nata. 
Mesclar la xocolata amb la nata suaument.
Tornar a posar el pa de pessic dins del motlle i abocar-hi al damunt la mousse de xocolata en un gruix de 2'5 cm i deixar que prengui cos a la nevera com a mínim durant 2 hores.

Mousse de castanyes:

200 g de crema de castanyes
30 cl de nata líquida per muntar
6 g de gelatina

Mousse de castanyes :

Remullar les fulles de gelatina en un gran volum d'aigua fins que s'estovin.
Escalfar 50 ml de nata  i afegir-hi la gelatina estovada i ben escorreguda, deixar que es fongui en la crema.
Afegir la crema de castanyes i  reservar.
Muntar la resta de la nata fins que estigui ferma, afegir-hi la crema de castanyes reservada.
Treure el pastís de la nevera i empolsinar sobre tota la superfície els trocets de marrons glacé  i  cobrir amb la mousse de castanyes.
Emmagatzemi en un lloc fresc 2 hores.

Mirall de Pera:

20 cl de suc de pera
8 g de gelatina

Preparació del mirall pera:

Remullar les fulles de gelatina.
Posar el suc de pera en un cassó, escalfar, afegir la gelatina estovada i escorreguda i deixar que es fongui. Pareu la cocció i deixar refredar una mica.
Abocar sobre el pastís fred quan comença a prendre cos.
Posar a la nevera fins el moment de servir.

 El guarnirem amb les castanyes restants i en el meu cas amb una mica de taronja (no tenia avellanes caramel·litzades).


Decoració:

Tres castanyes
Avellanes caramel·litzades

 El guarnirem amb les castanyes restants i en el meu cas amb una mica de taronja (no tenia avellanes caramel·litzades) quan el servim a taula.

CREMA DE CARABASSA I MONIATOS





Grau de dificultat: baix 
Temps: 30 - 40 min.

Ingredients per a 4 persones

1/2 kg de carabassa
1 Ceba gran
3 Moniatos mitjans cuits
Brou de pollastre Aneto
200 ml Crema de llet
50 ml Oli oliva
Sal, Pebre

Elaboració:

En una olla es posa l'oli i es cou la ceba fins que quedi tova.

Seguidament s'hi posa la carabassa tallada a daus i es sofregeix uns segons, salpebrar-ho    
Cobrir-ho amb el brou de pollastre i tapar-ho, la resta del brou cal mantenir-lo en calent per fer-lo servir segons es vagi evaporant.



Deixar coure uns 30 min i afegir-hi brou si quedés massa sec.

Apartar del foc.

Incorporar els moniatos pelats i a trossos i triturar.

Afegir-hi la resta de brou per a que quedi una crema espesa i posar al foc uns minuts, remenar per a que no es cremi.

Treure del foc i tirar-hi la crema de llet, remenar i servir calent.


Suggeriments:

Es poden fregir unes llesquetes fines de pa i posar-les per sobre de la crema o uns encenalls de pernil curat fregit.

I bon profit ! !

divendres, 24 d’agost del 2012

COCA DE FULL AMB TOMAQUETS, ANXOVES, OLIVES I FARIGOLA




1 làmina de pasta de full
3 o 4 tomàquets madurs
1 llauna d'anxoves amb oli d'oliva
unes olives farcides per guarnir
sal, farigola, oli i vinagre balsàmic

-Estendre la pasta de full sobre el mateix paper que l'embolcalla

-Marcar amb un ganivet afilat un marc a uns 2-3 cm de la vora i amb una forquilla punxar l'interior d'aquest marc.

-Rentar els tomàquets i tallar-los a rodanxes i omplir el quadrant, salar lleugerament ( pensar que duu anxoves i solen ser fortes de sal)

-Posar-hi les anxoves i amanir-ho amb el mateix oli de la llauna i amb el vinagre de balsàmic i guarniu amb les olives.

-Podeu pintar el marc de full amb un rovell d'ou.

-Posar una mica de farigola per d'amunt i al forn pre-escalfat a 180º - 200º uns 20 min aproximadament, (segons forn), o fins a veure-la daurada i cuita.

-Un cop fora, torneu a amanir amb oli cru i amb una mica mes de farigola.

Ja es a punt per menjar.

Que vagi de gust  ! !

CARBASSONS FARCITS DE GAMBES I RAP





60 gr de gambes pelades
70 gr de rap
70gr de ceba ratllada o tallada petita
1 gra d'all 
2 cullerades tomaquet fregit
una cullerada farina
llet
brou de preix ( si en teniu, jo aquest cop no en tenia ni una gota)
mantega 
formatge emmental
sal, pebre
3 troncs de carbassó


Netejar el carbassó o carbassons, i prepareu-los per fer-los farcits, 
Posar-los a coure en aigua i sal uns minuts. Quan siguin lleugerament tous, trèieu-los del foc i deixeu-los refredar fora del aigua.

Reservar 3 gambe per decorar.

Passar les gambes i el rap tot tallat petit per la paella amb el gra d'all trinxat. Apartar del foc i coure a la mateixa paella la ceba, afegir oli si cal, i deixar que s'estovi, aleshores tornar a afegir les gambes i el rap i deixar que cogui junt uns min posar.hi lla cullerada de tomàquet fregit i remenar. Afegir la cullerada de farina i deixar que es dauri una mica, sense deixar que es cremi. Afegir meitat brou de peix, meitat llet i  quedarà com el principi d'una beixamel, no deixar de remenar fins que espesseixi. Al mateix moment posar-hi el pebre i provar de sal i afegir-ne si cal

Deixar refredar una mica i omplir els carbassons, tapeu-los amb la gamba reservada i empolsineu-los de formatge, poseu un tros de mantega al damunt i al forn a gratinar.

Bon apetit  !